Lnkd Aksjeopsjoner
Symbol Lookup Opphavsretts kopi 2017 MarketWatch, Inc. Alle rettigheter reservert. Ved å bruke dette nettstedet, godtar du vilkårene for bruk. Personvern og Cookie Policy. Intradag Data levert av SIX Financial Information og underlagt vilkår for bruk. Historiske og nåværende sluttdatoer levert av SIX Financial Information. Intradag data forsinket per bytte krav. SPDow Jones-indekser (SM) fra Dow Jones Company, Inc. Alle anførselstegn er i lokal utvekslingstid. Realtid siste salgsdata levert av NASDAQ. Mer informasjon om NASDAQ-handlede symboler og deres nåværende økonomiske status. Intradag data forsinket 15 minutter for Nasdaq, og 20 minutter for andre utvekslinger. SPDow Jones-indekser (SM) fra Dow Jones Company, Inc. SEHK intraday data leveres av SIX Financial Information og er minst 60 minutter forsinket. Alle anførselstegn er i lokal utvekslingstid. MarketWatch Top StoriesHow Facebook, Twitter, sosiale medier tjener penger fra deg Det er 277 millioner brukere på LinkedIn (NYSE: LNKD), og et tilsvarende nummer for Twitter (NYSE: TWTR). Theres 1,2 milliarder på Facebook (Nasdaq: FB), gi eller ta. Deretter har vi 540 millioner mennesker på Google (for det meste folk som ikke har funnet ut hvordan de kan slette sine profiler, samtidig som deres Gmail-kontoer er intakte). Selv MySpace klarer å beholde ca 36 millioner brukere. Slikt volum er det korte svaret på spørsmålet Hvordan kan disse selskapene tjene penger, gitt at de mer eller mindre gir bort sine produkter. Men det forteller fortsatt ikke hvor inntektene kommer fra: Tross alt er 248 millioner Twitter-brukere ganger null null. Dette er ikke en unik observasjon, men det er en avgjørende: Hvis du ikke betaler for produktet, er produktet deg. Den virkelige transaksjonen her er ikke at du mottar nytelse i form av en gratis midlertidig distraksjon skapt av et mediefirma for stor bekostning, men heller, at medieselskapet leier øyenbrynene til annonsørene sine. For mange mennesker manifesterer seg denne sannheten tydeligst i tv. CBS (NYSE: CBS) kommer ikke opp med en ny episode av NCIS hver uke for å tilfredsstille deg, den krevende seeren med en ubegrenset kapasitet for å bli passivt underholdt. Dens fordi du og 18 millioner andre mennesker vil se den episoden, og dermed betale minst ubevisst oppmerksomhet til de 16 minutter reklameene som er spredt over det. For en bilprodusent eller fastfoodrestaurant er det få mer effektive måter å ta tak i kundens oppmerksomhet, noe CBS og dets konkurrerende nettverk er godt klar over. Mediebedrifter er interessert i å tilfredsstille bryggeren før seeren. For sosiale medier går dette dobbelt, om ikke firedoblet. Det er en grunn til at Facebooks 10-K arkivering med Securities and Exchange Commission (SEC) bruker akronym ARPU, som i gjennomsnittlig inntekt per bruker. Din konto bidro med 5,32 til Facebook i fjor. Gratulerer, du har blitt commoditized og du visste ikke engang det. Multipliser det ved den nevnte estimerte brukerbasen, og nå kan du forstå hvorfor Facebook-aksjen handler til 110 ganger inntjening og har en markedsverdi på 10 ganger størrelsen på eiendelbeholdningen. Selskapets aksjekurs har doblet seg siden det første offentlige tilbudet for to år siden. som noen trodde selv da var urettferdig høy. Da Facebook-grunnleggeren Mark Zuckerberg gikk på jakt etter en sjef i 2007, var det ingen tilfeldighet at han valgte ingen ingeniør eller en tekniker, men en visepresident med bakgrunn i reklamesalg. Sheryl Sandberg hadde brukt 6,5 år på å selge reklame som visepresident hos Google (Nasdaq: GOOG). Voksende Facebooks brukerbase til det punktet hvor den nådde kritisk masse var åpenbart viktig for selskapets operasjoner, men bare i den utstrekning at det ga noe for å tiltrekke seg annonsører. Til en uinteressert observatør kan det hende at ekvivalenten av Honduras bruttonasjonalprodukt til et tekstprogrammer høres ut som høyden på dotcom era hubris og hensynsløshet. Men det er ikke. WhatsApp har 400 millioner brukere, som til Facebook-ledelsen betyr en enda større mengde utsatte sanser å selge som en enhet til selskaper som ønsker å flytte noen flere mobiltelefoner i kvartalet. Ethvert oppkjøp Facebook har laget siden, om det var 1 milliard for Instagram eller 19 milliarder for WhatsApp. ble utført med samme mål i tankene. Annonsering er ikke bare en måte for Facebook, og det er dessverre å tjene litt inntekter i mellom familiebilder og personlige musings. Det er selve formålet med nettstedene eksistens, og det samme gjelder for Twitter og LinkedIn (NYSE: LNKD). Twitters status som et sted for å finne umiddelbare, ufiltrerte, demokratiserte oppdateringer på alt fra kjendisarrestasjoner til internasjonal sivil uro, kan gjøre det viktig for den moderne utvekslingen av ideer, men igjen, det er sekundært for å holde annonsørene lykkelige. Ta Twitters ord for det, direkte fra sin egen siste SEC-filing. Selskapets fremadrettede uttalelser gjelder: Vår evne til å tiltrekke annonsører til vår plattform og øke beløpet som annonsører bruker med oss. Vår evne til å forbedre brukerinntektsgenerering, inkludert reklameinntekter per tidslinjevisning. Fra forbrukerperspektivet var annonsering opprinnelig en måte å nyte et ferdig produkt til en betydelig redusert pris. Uten innlegg og plasseringer må nyhetsstanden og abonnementsprisene på magasiner og aviser være et flertall av hva de er nå. Faktisk vil slike publikasjoner ikke være økonomisk levedyktig, og det vil nødvendigvis redusere mengden som er solgt til praktisk talt null. Det samme gjelder for kringkastings-tv, og mest av alt til sosiale medier. I teorien kan Facebook bare belaste den 5,32 gjennomsnittlige inntekten per bruker direkte til brukeren, på abonnementsgrunnlag. Problemet er at ikke bare brukerne vil kansellere sine kontoer av millioner, eller aldri være enige om å betale abonnementsavgiften i utgangspunktet, og å sette inn et gebyr vil også eliminere muligheten for ytterligere dynamikk og vekst. For et sosialt medieområde å gå fra 300 millioner brukere til 600 millioner og utover, må tilgangen være enkel, nesten uanstrengt og mest av alt gratis. Bruk av en annonsørbasert modell, i stedet for å lade hver bruker individuelt, er uten tvil den enkleste måten for Facebook å få så mange brukere som mulig. Jo flere brukere på nettstedet, desto større antall annonsører er villige til å engasjere dem. og jo flere annonsører er villige til å bruke. Gjør for de mest dydige sirkler for Facebooks ledelse og aksjonærer. Microsoft aksjer slår bare sin all-time high, satt i 1999 Microsoft-aksjer poppet opp til en heltid høy på over 60 på torsdag som styrke i sin sky virksomhet bidro til å drive det forbi Wall Street finansielle mål i sitt første kvartal. Det er første gang Microsoft har satt en heltidspotentiale siden desember 1999. PC-industrien som Microsoft dominert på den tiden er nå i nedgang, men Microsofts sterke resultater i kvartalet økte håper at innsats for å dyrke nye, like lukrative bedrifter bærer frukt. For kvartalet rapporterte Microsoft (pressemelding her): Inntjening på 0,76 på en justert basis. Analytikere forventer 0,68 per aksje. Inntekter på 22,3 milliarder kroner på en justert basis, 2,3 høyere enn samme periode i 2015. Analytikere forventer 21,71 milliarder kroner. Microsofts aksje var opp over 5 på den solide takten på topp - og bunnlinjen i etterhandshandel. Heres diagrammet viser Microsofts nye rekord: Investorer ser etter tegn på fortsatt vekst i Microsofts viktige cloud computing-bedrifter. som det skifter bort fra å selge bokseprogramvare og til en abonnements - og bruksbasert faktureringsmodell. Og de fikk det: Inntekter i Intelligent Cloud, forretningsområdet som omfatter Microsofts Azure cloud computing-tjeneste og resten av selskapets verktøy for servere og datasentre, er på 8 til 6,4 milliarder kroner. Spesielt økologiske inntekter vokste 116 fra samme periode i 2015, sier Microsoft, selv om det ikke gir spesifikke finanser for den virksomheten. Inntektene i produktivitetssegmentet økte med 6 til 6,7 milliarder kroner, drevet i stor grad av Office 365-abonnementsskyproduktivitetstjenesten blant både forbrukere og bedrifter. Dynamics-programvarevirksomheten var også en stor bidragsyter, opp 11 fra samme periode i 2015. Det var ikke alle gode nyheter, skjønt: Microsofts More Personal Computing segment, som inkluderer Windows, så at inntektene gikk ned 2 til 9,3 milliarder. Mens Microsoft sier at Windows-lisensiering var flatt fra samme periode i 2015, litt foran den generelle nedgangen i PC-markedet, var omsetningen i sin sliterende telefonvirksomhet nede 72, og inntektene i Xbox var nede. 5. SE OGSÅ: Microsoft CEO Satya Nadellas nyeste rapportkort hadde bare en dårlig klasse NÅ HURT: Heres hvor Elon Musk, Bill Gates og Steve Jobs startet som praktikanter
Comments
Post a Comment